Keho on koti -jäsenyys

Maksuton kokeilujakso loppuvuodeksi - Liity nyt

Opi löytämään rentous ja rauha myös silloin kun olet aktiivinen

  • Tunne olosi energiseksi ja palaudu nopeammin -  vapaudu ylivireystilasta ja jähmeydestä 
  • Säästä kehoa venähdyksiltä ja rasitusvammoilta, huoltamalla kehoasi turvallisessa ohjauksessa
  • Voitele kehosi läpi kulkevia faskia- ja liikeketjuja lempeällä ja aktivoivalla liikkeellä
  • Älä vain liiku, vaan opi aktivoimaan ja rentouttamaan kehoasi paremmin myös harjoituksen ulkopuolella
  • Nuku syvemmin hermostoa tasapainottavien kehotietoisuus ja rentoutusharjoitusten avulla
  • Tuota voimaa terveesti koko kehosta ja vapaudu turhista jännityksistä
  • Rakenna uusi, rennompi ja vapaampi olemisen tapa, joka näkyy niin ryhdissä kuin liikkumisessa
  • Käytä aiemmin jumeihin kulunut energia sinulle tärkeisiin tavoitteisiin
  • Tasapainota hermostoa ja vähennä liiallisen stressin vaikutuksia

Keho on koti -jäsenten harjoituskirjastosta löydät

LEMPEÄÄ LIIKETTÄ 

  • Asahi Health
  • Pilates,
  • Liikkuvuusharjoittelu

TERVETTÄ VAHVUUTTA

  • Liikekontrollia 
  • Syvien lihasten tukea
  • Koko kehon voimankäyttöä

LÄSNÄOLOA JA RENTOUTTA

  • Rentoutusharjoituksia
  • Hyväksyvää läsnäoloa
  • Kehotietoisuutta

Sano ei armottomuudelle, pakottamiselle tai jumittavalle väkisinvääntämiselle

Lempeät liikkumisen tavat ja kehonkuuntelu tuovat tervettä ja oikein kohdistettua vahvuutta.

Joidenkin arvioiden mukaan jopa 80 % aktiiviliikkujista kärsii kivuista. Tämä tuntuu yllättävältä, mutta tarkemmin ajateltuna ei.  

Jos aktiivisuuden ja palautumisen suhde ei ole oikea, keho jumittaa, ajatus ei pysy kasassa  ja olet alttiimpi loukkaantumisille. 

    • Tietoa ja treeniohjeita on saatavilla  joka tuutista.  Voi olla vaikeaa päästä säännölliseen harjoitusrytmiin, jos et tiedä mitä milloinkin tekisit.

      Jäsenä löydät helposti suosikkiharjoituksesi.  Ei liikaa jatkuvalla syötöllä, mutta riittävästi uutta joka kuukausi, että treeni-into ja mielenkiinto pysyy yllä!
    • Keho on koti -jäsenenä  treenaat hyväksi havaitsemiesi harjoitusten tahdissa juuri sen verran kuin sinulle sopii. 5, 20, 30 minuuttia tai pidempään niin halutessasi.

      Et välttämättä tarvitse lisävälineitä. Monet harjoituksista voit jopa tehdä kesken päivää työvaatteissa. 

Kun arki  on kuormittavaa, tarvitset liikuntaa. Se, miten ja milloin liikut on olennaisempaa kuin se kuinka paljon. Lempeämmin on enemmän.

Kun opettelet kuuntelemaan kehoasi, tiedät milloin kaipaat lepoa, milloin kevyempää tai milloin raskaampaa liikuntaa.

KOKENEET VALMENTAJAT - jatkossa myös upeita vierailijoita


❤️ "Tuttuihin liikkeisiin löytyi lisäulottuvuutta tarkoista ohjeista. Osa minulle uusista liikkeistä pääsi heti lemppariliikkeiksi!" Seija (Ilonan pilates)

❤️ Hyppää ehdottomasti Marian ammattitaitoiseen ohjaukseen. Hänen kursseihin voi aina luottaa, ne on huippu hyviä. - Tiia 

MARIA SVAN


Kehonhuollon valmentaja,
tanssi-liiketerapeutti,

ASAHI-OHJAAJA

ILONA kauppinen


fysioterapeutti,

PILates-ohjaaja,
TANSSINOPETTAJA

KATJA MATTILA


joogaohjaaja,

Personal trainer,
RENTOUTUSvalmentajA



Kehoonkoti.fi verkkokursseilla on jo yli 1000 tyytyväistä osallistujaa! Liity jäseneksi ja nauti runsaasta tuntivalikoimasta vain 15 € /kk. Jos haluat maksaa jäsenyyttäsi liikuntaedulla, katso tästä ohjeet

Liity nyt -jäsenyys uudistuu ja hinta nousee tammikuussa liittyville

LOPPU VUOSI MAKSUTTA,
TAMMIKUU -50 %

jatkossa  vanha hinta 15 € /kk 
- vain 0,50 € päivässä!

sis alv 24 %, veloitus kerran kuukaudessa


  • lempeää liikettä
  • tervettä vahvuutta
  • läsnäoloa ja rentoutta

Saat säännöllisesti uutta sisältöä - Kirjasto laajenee jatkuvasti

Katso alta esimerkkejä tuntien sisällöstä
A = alkeet, P = perustaso, J = jatkotaso

Uusimmat tunnit erillisenä osiona helposti löydettävissä

  • *UUSI* J 57 min Pilatestreeni kävelyn ja juoksun tueksi (Ilona) 
  • *UUSI* A 21 min Rauhoitu unille -meditaatio (Katja) 
  • P 42 min Maadoittava Asahi-tunti - 2. sarja (Maria) 
  • A 7 min Nopea stressin lievitysjooga (Katja) 
  • A 5 min Hengähdystauko keskittyneen olotilan löytämiseksi (Maria) 
  • P 57 min Pilates oman kehon painolla (Ilona) 
  • P 17 min Laiskan aamun jooga (Katja) 
  • A 5 min Aamun vahvistavat lauseet (Katja) 
  • P 26 min Asahin 2-sarja ja kolme jousta (Maria) 
  • P 38 min Joogaharjoitus – Uuden edessä (Katja)
  •  A 8 min Asahin periaatteet - Kolmen jousen liikemalli (Maria)

Virkeyttä, liikkuvuutta ja voimaa - Ryhti- ja tukilihasten perusteet

  • A 12 min - Perusteet: Lantionpohja ja syvät vatsalihakset (Maria) 
  • A 7 min - Perusteet: Lyhyt keskivartalon aktivointisarja seisten (Maria) 
  • A 8 min - Perusteet: Treenaa selkärangan neutraalia asentoa (Maria) 
  • A 10 min - Perusteet: Treenaa lapojen tukilhaksia (Maria)
  •  A 24 min - Perusliikesarja tukilihaksille matolla (Maria) 
  • P 22 min - Dynaamiset venytykset faskialinjoille, pidempi (Maria) 
  • P 7 min - Dynaamiset venytykset faskialinjoille, lyhyt (Maria) 
  • P 10 min Tehokkaan leppoisa hartiavetreytys (Maria) 
  • P 22 min Pakarapolte - vahvista ja sytytä pakaralihakset (Maria) 
  • J 20 min Vahvista ja vetreytä selkääsi (Maria) 
  • A 40 min - Kasvojen, kallonpohjan ja kaulan pehmitys (Maria) 
  • P 25 min Tasapainoa kehoon ja vahvuutta jalkoihin (Maria)

Asahi - Läsnäolevaa liikettä kehon liikeratoja voidellen

  • A 23 min INTRO - Rentous ja keskilinja - 1. sarjan 1. osa (Maria) 
  • A 14 min (tai 38 min) INTRO - Niska-hartiaseutu - 1. sarjan 2. osa (Maria) 
  • A 29 min INTRO - Selkä ja jalat - 1. sarjan 3. osa (Maria) 
  • A 20 min INTRO - Tasapaino ja jalat - 1. sarjan 4. osa (Maria) 
  • A/P 48 min 1. Livetallenne - Keskilinja ja rento ryhti - 1. sarja (Maria) 
  • A/P 46 min 2. Livetallenne - Kokonaisvaltainen liike - 1. sarja (Maria) 
  • A/P 50 min 3. Livetallenne - Asahi ja hengitys - 1. sarja (Maria) 
  • A/P 48 min 4. Livetallenne 1. sarja - Asahi ja mindfulness - 1. sarja (Maria) 
  • P 42 min - Intro Asahin 2. sarjaan (Maria) 
  • P 22 min - Asahitunti keskilinjalle ja tasapainolle (Maria) 
  • J 29 min Asahitunti - Jalkojen vahvistus ja selän vetreytys 
  • P 27 min Asahi 1. sarja - Liikkeen virtaus (Maria) 
  • P/J 17 min Asahitunti tuolilla - Taukoa staattiseen työhön (Maria) 
  • P 40 min Asahia niska-hartiaseudulle - 1-2 sarjan moduulit (Maria) 
  • P 19 min Asahia omaan tahtiin - kevätlinnut säestävät 1-sarjan (Maria)

Jooga - lempeää liikettä kehoa kuunnellen

  • A 60 min JOOGAN PERUSTEET 1: Ensimmäinen joogatunti ja joogan perusliiikkeet (Katja) 
  • A 50 min JOOGAN PERUSTEET 2: Hengityksen voima (Katja) A 45 min 
  • JOOGAN PERUSTEET 3: Aloittelijan aurinkotervehdys ja keskivartalon tuki (Katja) 
  • P 9 min Selkää vahvistava asanasarja (Katja) 
  • P 25 min Kierrä ja vapauta kehosi kireydet (Katja) 
  • P 12 min Soturi-flow joogaharjoitus (Katja) 
  • P 33 min Takaisin joogamatolle tauon jälkeen (Katja) 
  • P 5,5 min Joogatunti - Vatsaa vahvistava asanasarja (Katja) 
  • P 8 min Joogatunti - Kissamainen flow (Katja) 
  • A 27 min Lempeästi kehoon liikkuvuutta (Katja) 
  • P 36 min - Kiitollisuuden joogatunti (Katja) 
  • P 20 min - Koko kehon aamujooga (Katja) 
  • P 40min tai 50 min Jooga - Koko kehon liikkuvuus (Katja) 
  • P 20 min - Herättelevä jooga virkeyttä ja voimaa (Katja) 
  • P 7 min - Taukojooga - Liikettä kroppaan (Katja) P 27 min - Joogatunti - Jalat ja selkä vetreäksi (Katja) 
  • P 12 min - Kehoa verryttävä taukojooga seisten (Katja) 
  • P 24 min - Vatsaa rauhoittava jooga (Katja) 
  • P 12 min - Lievitä ärsytystä -jooga (Katja) 
  • P 36 min Hyvän unen jooga (Maria) 
  • P 8 min Aloittelijan aurinkotervehdys (Katja)

Pilates - voimaa keskustaan ja linjakkuutta kehoon

  • A 2 min - Katso ensin tämä - Iloa ja voimaa pilateksesta (Ilona) 
  • P 37 min - Iloa ja voimaa pilateksesta 1 (Ilona) 
  • P 34 min - Iloa ja voimaa pilateksesta 2 (Ilona) 
  • P 30 min - Iloa ja voimaa pilateksesta 3 (Ilona) 
  • P 28 min - Iloa ja voimaa pilateksesta 4 (Ilona) 
  • J 32 min - Iloa ja voimaa pilateksesta 5 (Ilona) 
  • J 30 min - Iloa ja voimaa pilateksesta 6 (Ilona) 
  • P 45 min - Pilatestunti - Oman kehon painolla (Ilona) 
  • P 45 min Pilatestunti - Pallolla (Ilona) 
  • P 45 min Pilatestunti - Kuminauhalla (Ilona) 
  • P 57 min Pilatestunti - Oman kehon painolla (Ilona) 
  • P 60 min Pilatestunti - Oman kehon painolla (Ilona) 
  • P 45 min Pilatestunti - Oman kehon painolla (Ilona) 
  • P 43 min Pilatestunti - Tyyny + oman kehon paino (Ilona) 
  • P 61 min Lempeä Hot-Pilatestunti helteeseen (Ilona) 
  • P 50 min Pilatestunti tyynyn kera (Ilona) 
  • P 62 min Lempeän rauhallinen pilatestunti (Ilona)
  • P 46 min Pilates - Oman kehon painolla (Ilona)

Läsnäoloa ja rentoutta

  • A 10 min Hengitä ja rentoudu - sopii myös loppurentoutukseksi (Katja) 
  • P 10 min - Tutki hengityksen, keskustan ja raajojen suhdetta (Maria) 
  • P 5 - 20 min - Release-harjoitus (Maria) 
  • A 5 min - Pilatestunnin loppurentoutus - voit käyttää muulloinkin (Ilona) 
  • A 15 min Liikesuuntien tanssi kehoa kuunnellen (Maria) 
  • A 10 min - Tauko kehoa ja pientä liikettä kuunnellen - tee seisten (Maria) 
  • A 8 min Meditaatio - Kuuntele kehoasi (Katja) 
  • A 8 min Loppurentoutus äänimaisemalla ja äänimaljalla (Ilona) 
  • P 6 min Vapauta hengityksesi - 5 keuhkolohkon hengitysharjoitus (Maria)

Kokeile riskittä!

 Loppu vuoden jäsenyys hintaan 0 €
Tammikuun jäsenyys puoleen hintaan
Jatkossa vain 50 senttiä päivässä


Jos et halua jatkaa, jäsenyys on helppo irtisanoa itse suoraan jäsenalueelta, eikä korttiasi veloiteta, kun perut jäsenyyden ennen vuoden loppua.
 
Haluatko mielummin maksaa ePassilla tai muulla liikuntaedulla?  Katso ohjeet tästä.


BONUS: Uuden Kehonhuollon joulukalenterin luukut jäävät nähtäville Kehonhuollon kirjastoon!

 "Esitystapasi on rauhallinen ja selkeä, kiitos! Lempeys tulee hyvin esille videoistasi. Se myös tekee juuri niistä niin hyviä tällaiselle ”tavalliselle tallaajalle”, kerrankin ei pelkkää tiukkaa ohjetta ja puristusta, vaan itsensä kuuntelua ja lempeyttä tekemisen ohella!

- Arja -
Marian kurssilainen

"Puolen tunnin pilates oli helppo sovittaa kiireiseen viikkoon. Pilates heti aamun aluksi antoi ihan uudenlaista buustia päivään." 

- Annemaj -
Ilonan kurssilainen

”Nämä venyttävät liikkeet ovat tehneet minulle hyvää, tietyt kireydet ovat poistuneet ja tunnen olevani jo nyt notkeampi! Nautin joogan rauhallisuudesta ja sen rentoutusvaikutuksesta kehoon ja mieleen. Olen suositellut näitä videoita usealle ystävälleni.”

- Nimetön -
Katjan kurssilainen

"Suosittelen kaikille omasta hyvinvoinnistaan kiinnostuneille. Jokaisen olisi tärkeää oppia rauhoittumaan kiireisen arjen keskellä, hengittää ja antaa keholle lupa vain olla ja rentoutua."

- Milla -
Marian kurssilainen

"Voit saada hyvän, keveän ja ryhdikkään olon, missä ja milloin vain, ainoastaan 30min harjoituksella! Kertakin viikossa riittää."

- Nimetön -
Ilonan kurssilainen

"Toimistotyö ja raskas liikunta saivat kropan todella jumiin ja itse venyttelemällä ei tilannetta saanut juuri helpotettua. Marian tunneilla sai kuitenkin monipuolisen kattauksen erilaisia työskentelyohjeita kehon vapauttamiseksi, ja huomasin, miten pienellä saa monesti paljon hyvää aikaan! Ja kun tietää ja ymmärtää, miten kannattaa kroppaa työstää, ovat kehonhuoltohetket myös hyvin tehokkaita! Suosittelen lämpimästi kokeilemaan <3"

- Paula -
Marian kurssilainen

"Ohjaus oli selkeää ja tahti rauhallinen, joten liikkeitä oli helppo seurata, vaikka en olekaan Pilatesta ennemmin tehnyt. Kotona tulee tehtyä samassa ajassa itse treeni, kuin mitä veisi raahautua jonnekin salille. Mukavan kotoisa tunnelma ja iloiset ohjaajat niin oli kivaa tehdä mukana."

- Sirpa -
Ilonan kurssilainen

"Suosittelen rauhoittavaa venyttelyä ja arjen taukoa kaipaavalle. Marialla on kiva, selkeä ja myönteinen tapa selittää ja ohjata liikkeitä."

- Ilana -
Marian kurssilainen

"Ohjauksesi on erittäin selkeää. Opin tekemään monet liikkeet perusteellisemmin. Ilmapiiri ihanan rentouttava ja salliva. Kiitos!"

- Nimetön -
Katjan kurssilainen

"Kiitos ihanista Pilates-videoista, niitä oli mahtava tehdä! Videot eivät myöskään vaikuttaneet "käsikirjoitetuilta", vaan tunnelma oli todella luonnollinen. Ehdottomasti voin suositella näitä kenelle vaan!"

- Jenni -
Ilonan kurssilainen

"Ohjaaja on todella osaava ja ohjeet yksityiskohtaisia. Videoiden parissa vietetty aika on kuin olisit rentouttavalla, ohjatulla venyttelytunnilla omassa olohuoneessasi. Todella lämmin suositus!"

- Nimetön -
Marian kurssilainen

 PERUSTAJA-VALMENTAJA

Maria Svan

Aamulla ensimmäiseksi äitini sytytti puuhellan ja sitten seisoi päällään. Kehonhuolto on siis kuulunut elämääni jo lapsuudesta saakka.

Kun opiskelin laulunopettajaksi törmäsin toistuvasti siihen, että sekä omassa  että oppilaideni ryhdissä oli asioita, jotka vaikeuttivat vapaata laulamista. Perehdyinkin opintojeni ohessa lukuisiin somaattisiin menetelmiin, joita näyttelijät, laulajat ja tanssijat käyttävät ryhtinsä vapauttamiseen. Myöhemmin päätin tehdä kehonhuollosta ja kehollisuudesta ammatin ja opiskelin myös tanssi-liiketerapeutiksi. Olen soveltanut kehonhuollon tietämykseeni myös kaikkia palautumiseen ja lihaskalvoketjuihin liittyviä koulutuksiani.

Suhteeni kehoon ei ole aina ollut niin arvostava kuin nyt. Aiemmin kuuntelin kehoani lähinnä arvostellen. Mitä väsyneempi tai kipeämpi se oli, kuten usein suorittajalla on, sitä vähemmän halusin kiinnittää siihen huomiota.  Tanssi-liiketerapian opintojen aikana opin uudenlaisen suhtautumistavan kehooni. Ymmärsin, että keho on koti. Tätä ajatusta koen myös tehtäväkseni välittää maailmassa.

Haluan auttaa sinuakin arvostamaan omia tuntemuksiasi ja elämään rohkeasti niitä kuunnellen. Niinpä paketoin matkan varrella tärkeimmiksi havaitsemiani harjoituksia tänne videokirjastoon, jotta sinäkin voisit löytää kehosi ja oppia tekemään siitä itsellesi turvallisen paikan olla. Jos olet jo aiemmilla kursseillani, nämä harjoitukset ovat pääasiassa eri sisältöä!

Sen yli kymmenen vuoden aikana, jona olen ohjannut kehonhuoltoa, olen nähnyt monen notkoselän suoristuvan. Myös monta itseään jäykäksi kuvaavaa aktiiviliikkujaa on ymmärtänyt palautumisen merkityksen ja löytänyt uudenlaisen suhteen oman kehonsa huoltamiseen. Mukaan on innostunut myös aiemmin syystä tai toisesta liikunnan vieraaksi kokenutta henkilöä. Asiakkaat ovat saaneet 
harjoituksilla hyviä tuloksia. Kireä olo on helpottanut, ryhti on parantunut ja hengitys vapautunut.

Matka syvälle kehoon on ollut ei vain asiakkalleni vaan myös itselleni korvaamaton kasvumatka. Se  on mahdollistanut myös oopperaopintojeni jatkamisen valmennustyön ohessa. 2019 vuodesta olen ollut opiskelijana Pohjois-Italiassa yksityisessä Bel Canto Akatemiassa. Keväällä 2020 koronatilanne tauotti opintojani, ja löysin sopivasti aikaa kehittää pitkäaikaista haavettani - viedä osaamisesni jäsenyyssivustolle, jossa se on helposti kaikkien saatavilla - missä ja milloin vain.

Olen ilokseni saanut kirjastoon videoita myös kahdelta kollegaltani, Ilonalta ja Katjalta, joista voit lukea lisää alta.  Ilonan ja Katjan videoita tulet näkemään jatkossa enemmänkin. Tervetuloa Keho on koti -jäseneksi <3.

 PILATESOHJAAJA-FYSIOTERAPEUTTI

Ilona Kauppinen

Olen fysioterapeutti ja pitkän linjan kehollisuuden- ja kehonhuollon opettaja ja valmentaja Ilona Kauppinen. Opetan, kannustan ja tuen naisia pitämään huolta kehostaan ja hyväksymään itsensä juuri sellaisena kuin ovat mm. Pilates-menetelmän, tanssin ja toimivien mielikuva- ja rentousharjoitteiden avulla jotta he voivat nauttia elämästään.

Olen myös tanssitaiteen maisteri ja tanssin opettaja. Kiinnostukseni pilatekseen heräsikin alunperin tanssin myötä. Opiskelin pilatesohjaajaksi Lontoon Laban Centerissä.

Lämpimästi tervetuloa Keho on koti -jäsenkirjaston 30min Pilates-tunneille saamaan lisää liikkuvuutta selkärankaan, hallintaa keskivartaloon sekä rentoutumaan ja saamaan energisemmän olon kiireisen arjen keskellä. Puolen tunnit treenit on kenties helpompi ujuttaa arkeen kuin matka salille, siellä treeni ja matka kotiin? 


Löydät pian entistä enemmän videoitani täältä, kun kirjasto jatkuvasti laajenee. Nähdään tunnilla!

 JOOGAOHJAAJA-PERSONAL TRAINER

Katja Mattila

Olen kokonaisvaltaiseen hyvinvointiin erikoistunut Personal Trainer, joogaohjaaja ja rentoutusvalmentaja. Keho ja mieli on mielenkiintoinen kokonaisuus, josta opiskelen kokoajan lisää. 

Työskentelin aiemmin insinöörinä ja olen nähnyt ja kokenut hektisen työelämän vaativuuden. Olen myös äiti ja puoliso. Tiukkojen aikataulujen, paineen ja vaatimuksien alla työskentely ja sen yhdistäminen perhearkeen opetti minulle paljon. Suoritin ja kontrolloin elämääni monella eri osa-alueella. Olin tehokas ja silti koin riittämättömyyden tunnetta.


Lähdin tutkimaan todellista itseäni ja etsimään vastauksia syvältä itsestäni. Löysin hyviä työkaluja ja lähdin niiden avulla muuttamaan elämääni. Löysin rohkeuden ja oman itseni arvostamisen. Päästin irti asioista, jotka eivät tuottaneet minulle iloa ja antaneet energiaa.


Olen ohjannut ryhmäliikuntaa yli 15 vuotta ja sittemmin siirtynyt joogaohjauksen ja valmennuksen pariin. Tervetuloa Keho on koti -jäsenten videokirjastoon jooga- ja rentoutusohjaukseni pariin!